Avatar 2, Farklı Bir Teknik Kullanılarak Yayınlanacak

Avatar 2, Farklı Bir Teknik Kullanılarak Yayınlanacak
0

Avatar 2, Daha Önce Hiçbir ‘Büyük Bütçeli’ Filmde Görmediğimiz Bir Özellikle Yayınlanacak: 24 Kare Film Devri Bitebilir…

James Cameron’ın yıllardır yolu gözlenen Avatar 2 filmi hakkında bugün yeni detaylar paylaşıldı. Yönetmen Cameron, filmin bazı sahnelerinin 48 FPS’te oynatılacağını, bunun için de ‘basit bir hile’ kullanacaklarını paylaştı.

Günümüzde saniyede 240’tan fazla kez kendini yenileyen ekranlar bile evlerimize girmişken, sinema dünyası halen 24/25 FPS’in üzerine çıkamadı. Bu durumun temel nedeni 75 yıldır süregelen alışkanlık ve göze ‘doğal’ gelen hareket bulanıklığı efekti olurken, sinema dünyası da yavaş yavaş değişime hazırlanıyor.

24/25 FPS üzerindeki filmler için zaman zaman bazı denemeler görmüş olsak da özellikle yüksek bütçeli filmler bu riski almıyorlardı. Yüksek FPS değerlerini deneyecek ilk yüksek bütçeli film ise bugün belli oldu. Bu deneme, sinema dünyasında yeni şeyler denemekten kaçınmayan James Cameron’dan gelecek.

Avatar 2, hem 24 hem de 48 FPS’te oynatılacak: Peki nasıl?

Busan Uluslararası Film Festivali’nde hayranlarıyla bir araya gelen James Cameron, merakla beklenen Avatar: The Way of Water’ın 48 FPS’te yayınlanacağını paylaştı. Üstelik Cameron, bu FPS değerinin sinema salonlarında yeni bir ekipmana ihtiyaç duyulmadan sağlanabileceğini paylaştı.

Öte yandan Cameron, filmin tamamının 48 FPS olmayacağını da belirtti. Uçuş sahneleri gibi sahnelerde daha yüksek ‘varlık’ hissi için yüksek kare hızı kullandıklarını söyleyen Cameron, insanların konuştukları sahnelerdeyse genellikle düşük kare hızı kullandıklarını, böylece daha hiper gerçek görüntü sunabildiklerini belirtti.

Öte yandan Cameron, sinema ekipmanlarının filmi oynatırken 24 FPS ve 48 FPS arasında gidip gelemeyeceğini açıkladı. Bir filmde aynı anda nasıl 24 ve 48 FPS sunacaklarını ise şu sözlerle açıkladı:

“24 fps’de istediğimiz sahnede, kareleri ikiye katlıyoruz. Böylece aslında aynı kareyi iki kez gösteriyorlar ama izleyici bunu o şekilde görmüyor. Bu sayede, zaten var olan yüksek kare hızı platformunu kullanmak için aslında basit bir hile kullanıyoruz.”

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    be_end_m
    BEĞENDİM
  • 0
    alki_
    ALKIŞ
  • 0
    _a_kin
    ŞAŞKIN
  • 0
    k_t_
    KÖTÜ
  • 0
    berbat
    BERBAT

1959 yılında Samsunda doğdu. 1989-2005 Yılları arasında Temsa, Mitsubishi, Sabancı Holding grubunda Otomotiv, Bilgi işlem ve Yazılım bölümlerinde Müdür olarak çalıştı. Adnan Güney, şu anda, Network Dizayn Yazılım ve Tasarım koordinatörü olarak çalışmalarına devam etmekte. Ayrıca Blogger, Wordpress, Tumblr, Google sites gibi alanlara ilgili olup, uzun yıllardır SEO ve Alexa üzerinde çalışmakta.

Yazarın Profili

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir